Connected Life

  • Tesztek
  • Lifehack
  • Szemcukorka
  • Könnyű

A mobiljátékok ereje a közösségben rejlik

2019. máj. 30. Tesztek

Mutatjuk az uralkodó trendeket

A videójáték ipar hosszú utat járt be a ma már retrónak számító otthoni rendszerek és pixeles grafikák óta. Elképesztő a kínálat, bármikor elérhető, és elfér a zsebünkben. A piac hatalmas: a világon több mint 2 milliárd játékost találunk, így a látszattal ellentétben ez nem egy magányos sport.

A Newzoo piackutató cég szerint a játékok világszerte várhatóan 148,1 milliárd dollár bevételt könyvelhetnek el idén és ennek az összegnek nagyjából felét a mobiljátékok termelik ki. 2021 végére az elemzők azt várják, hogy a játékpiac 60%-át a mobileszközök fogják uralni, a maradék 40%-on osztozik majd a PC és a konzol.

A Google 2019 márciusában jelentette be a Stadiát, amely a világ első streaming-gaming platformja, és amellyel nem titkolt céljuk, hogy összehozzák az eddig külön létező két világot: azokat, akik játszanak, és azokat, akik nézik. Röviden: ez egy gyorsan fejlődő iparág, és nem is várható lassulás a közeljövőben.

A masszív növekedés miatt azonban a fejlesztőknek is meg kellett változtatniuk gondolkodásukat, hogy megfeleljenek az új elvárásoknak. A mobiljátékosok elkötelezettek és általában tudatosabb fogyasztók, így a játékipar is egyre inkább a közönségre és közösségépítésre fókuszál. Hogy milyen eszközökkel? Mutatjuk.


Félúton közösségi média és játék között

A New York Times tanulmánya szerint az emberek 68%-a azért oszt meg tartalmakat a közösségi média felületeken, hogy másokkal jobban megértesse, ki ő, és mi érdekli.

A mobiljátékok térnyerésével ez a gyakorlat a játékokra is kiterjedt: A hagyományos ranglisták mellett a játékosok a sikereiket személyre szabott ünnepléssel is megoszthatják. Már perek indultak a Fortnite ellen, amiért bizonyos „győzelmi táncmozdulatokat elloptak” valós koreográfusoktól, azaz kezd elmosódni a határ a fizikai és a virtuális valóság között.

Az avatar fogalma persze nem új, csupán abban, hogy szép lassan ez is az önkifejezés részévé válik. Már nem arra való, hogy a játékos “valaki más” lehessen a játékban, mint a valóságban. Épp ellenkezőleg: kiterjeszti a játékos személyiségét a virtuális térben. A mobiljátékosok egyre inkább a közösségi platformokhoz hasonló testreszabási lehetőségeket kapnak arra, hogy megosszák sikereiket emberi és digitális közösségeikkel.

View this post on Instagram

A post shared by Fortnite Dances (@thefortnitedances) on May 4, 2019 at 6:48am PDT

A játék globális, a közösség vezetőkért kiált

A játék és az e-sport trendibb, mint valaha, és mivel az iparág pozitív megítélése tovább növekszik, így az elkötelezett játékos-közösségek is. Az Electronic Entertainment Design and Research szerint az amerikaiak közel 70%-a büszke játékos, a legtöbbjük okostelefonokon játszik. A játékos mémek és cosplayerek (azaz karakternek beöltözők) mellett már celebek is  megjelentek, hasonló szponzorációs lehetőségeket elcsípve, mint közösségi influencer társaik: már olyan márkák is, mint a Gucci vagy a Balenciaga felfigyeltek rájuk és az ajánlásaikban rejlő erőre.

A “gyík” videójátékos sztereotípia a múlté, helyébe lépett egy globális, elkötelezett és keresett közösség, mely csak tovább fog növekedni.

A csapatmentalitás és az interaktív kommunikáció a nyerő

A kommunikációs portálok fejlődésével a játékosok ma már fontos kapcsolatokat építhetnek egymással a játékon belül – hasonlóan a sportcsapatokban vagy a katonaságban kialakult kötelékekhez. Az olyan játékokban, mint a League of Legends, a Fortnite és a PUBG léteznek beépített játékos fórumok, de a játékosoknak ezentúl is van igényük arra, hogy kapcsolatba lépjenek a hasonló gondolkodású játékosokkal, akár a valóságban, akár olyan platformokon, mint a Twitch, a YouTube, vagy most a Stadia.

A Twitch nézettsége már most felülmúlta a nagyobb kábeles hálózatokat, és miközben a Twitchet elsősorban PC-játékokhoz használják, már a mobil játékokhoz is létezik olyan app, mint a Bunch, ami lehetővé teszi a játékosok számára, hogy videocsevegés közben egy okostelefonon játsszanak együtt.

A játékosok tehát egyre masszívabb piacformáló erőként lépnek fel, és ki tudja, még mit hoz a jövő.

Forrás: Venturebeat

máj 30, 2019Dányi Kriszti
Hasznosnak találtad a cikket?
Igen Igen Nem Nem (+7)
Amikor megmutattuk, hogy együtt minden lehetségesNem akarsz fényképezőgépet cipelni? A Huawei P30 Pro a megoldás!
További cikkek
 
Ezt nem fogod elhinni, visszatér a kazettás magnó!
 
Megérkezett a Google saját podcast-appja – próbáld ki te is!
Legolvasottabb cikkek
FRISSÍTVE: Finomhangolták módszerüket a trükkös csalók, így védekezhetsz ellenük!
2018. aug. 7.
0 views
Kövess minket Facebookon
Legutóbbi bejegyzések
  • Mesterséges intelligencia ír zenét a PicsArt felhasználóinak 2020. jún. 3.
  • A macskatartók álma az öntisztító, mozgásérzékelős alom 2020. máj. 27.
  • Önbizalmat ad és empátiára tanít Moxie, a világ legaranyosabb robotja 2020. máj. 20.
Ezt már olvastad?
Címkék
AndroidiOSMobiljátékappajánlóMWC18játékajánlóTelenorOkostelefonCES 2019SamsungCESAppHuaweiÉlet a TelenornálIFA18HipernetNőnaprobotIFA 2018karácsonyLGNokiaOkosóraInstagramDrónJátékMWCGyerekKutyaIFAtévéfitneszpántBluetoothZeneAIIoTVRreklámkampányTesztGoogleOkosközlekedésYelonSONYOktatásyoutube

Connected Life

Hiszünk abban, hogy a mobilitás és a technológia képes javítani az emberek életminőségét. Hogy ezzel a lehető legtöbben tudjatok élni, a ConnectEd-en újdonságokat, érdekességeket vagy mindennapi hasznos trükköket hozunk el nektek! A Connected Life-ot a Telenor üzemelteti.

Legnézetebbek
FRISSÍTVE: Finomhangolták módszerüket a trükkös csalók, így védekezhetsz ellenük!
0 views
Archívum
  • 2020 június (1)
  • 2020 május (4)
  • 2020 április (5)
  • 2020 március (4)
  • 2020 február (3)
  • 2019 december (1)
  • 2019 szeptember (1)
  • 2019 július (1)
  • 2019 május (3)
  • 2019 április (8)
  • 2019 március (16)
  • 2019 február (21)
  • 2019 január (25)
  • 2018 december (25)
  • 2018 november (24)
  • 2018 október (27)
  • 2018 szeptember (24)
  • 2018 augusztus (28)
  • 2018 július (26)
  • 2018 június (30)
  • 2018 május (21)
  • 2018 április (22)
  • 2018 március (17)
  • 2018 február (17)
  • 2018 január (2)
  • 2017 december (2)
  • 2017 november (1)
  • 2017 július (1)
  • 2016 április (1)
2018 © Telenor - Minden jog fenntartva