A Google párizsi Művészeti és Kulturális laboratóriumában most azzal kísérleteznek, hogyan segítheti a gépi tanulás a művészet megértését és a műtárgyakhoz, híres fotókhoz való hozzáférést, mégpedig úgy, hogy ehhez ki se kelljen mozdulnunk a szobánkból.
A legutóbbi, szelfivel festmény-hasonmást keresőalkalmazása után a Google Arts and Culture projekt most két újabbat fejlesztett a művészet iránt egy kicsit is érdeklődőknek. Az Art Palette alkalmazását például a színekre, pontosabban egy színkeresőre építette, amellyel elsősorban a divat, a dizájn és lakberendezés rajongóit célozta meg. Ehhez elég egy fotót feltölteni egy virágról, egy ruhadarabról vagy lakásunk tapétájáról, a kereső algoritmusa a kép öt legdominánsabb színére bontja azt, amelyek alapján aztán megszűri és kidobja az összes hasonló színű műalkotást, amelyeket a világ különböző múzeumaiban őriznek. A Kreatív utolsó címlapján használt színpalettára például ezeket a színeket dobta ki:
A Google a színszeretetéről legendásan híres Paul Smith brit divattervezővel is kipróbáltatta az alkalmazást. Neki köszönhetjük egyébként azt a több ezer, Instagramra feltöltött rózsaszín szelfit is, amelynek hátterét Los Angeles-i márkaüzletének pink-, majd szívárványszínűre festett fala adta. Szóval Paul Smith is kipróbálta ezt az appot, miközben egy fán pompázó rózsaszín virágsziromról készített fotón keresztül mutatta meg, hogyan tudja az appot mostantól inspirációként használni saját műhelyében. “Akinek munkájában annyira fontosak a színek, mint nekem, annak nagy segítség, ha látja, hogyan használták, kombinálták össze a színeket mások” – utalt a divattervező azoknak a művészeknek a festményeire, szobraira, fotóira és műtárgyaira, amelyeket az általa kért színpaletta alapján dobott ki az alkalmazás keresője.
A teljes cikkért látogass el a Kreatív.hu Next rovatába!