Ha okosan használjuk a netet, a bakik is könnyen elkerülhetőek! Ebben, azaz – nem a tökéletes randi tippekben, hanem – a net okos használatában segít a ChatStory nevű chatrobot alkalmazás, amely a Facebook Messengeren érhető el. A Messengeren keresztül a chatbotot megszólítva (a Messenger keresőjében a ChatStory – a te sztorid-ra rákeresve), a játék indításával egy alaptörténetet kapunk, amiben ezután a Játékos választása szerint folytatódnak az események, több izgalmas és tanulságos döntési helyzeten keresztül.
A játék egy online ismerkedés történetén keresztül vezeti rá a Játékost, hogy bizony vannak jobb és kevésbé jó döntések a hétköznapi nethasználat során. A ChatStory nem szex-chat, és nem élő emberek találkoznak benne, hanem egy a Messenger mögé épített chatrobot adja a válaszokat az őt megszólító Játékosnak. A ChatStory a történet végén nem ad egy konkrét értékelést, hanem a történet alakulásából maga a Játékos láthatja, hogy vajon a legjobb döntéseket hozta-e a játék során. A jelenlegi történetet a tervek szerint további verziók követik majd.
A történet bármely pontján járva egy kattintással elérhető a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány www.yelon.hu weboldala is, ami 12-18 éves fiatalok önképével és szexualitásával kapcsolatos kérdésekben publikál hasznos cikkeket, valamint online chatszolgáltatást biztosít a fiatalonak, akik teljes névtelenségben tehetik fel az őket foglalkoztató kérdéseket az alapítvány képzett szakemberei számára.
Hogyan érhető el a ChatStory?
A ChatStory – a te sztorid okostelefonról a Messenger alkalmazásból érhető el: a keresőmezőben a ChatStory – a te sztorid beírásával megjelenik a találati listában az app. Rákattintva – gyakorlatilag ez a chatbot megszólítását jelenti – indítható is a játék. A ChatStory a felhasználókról semmilyen személyes adatot nem tárol, és nem elemez. A ChatStory Facebook-oldalán a témával kapcsolatos érdekes cikkek olvashatók, de a chatbot eléréshez nem szükséges az oldal like-olása vagy követése.
Kitekintő: Mik azok a chatbotok?
A csevegőalkalmazások üzemeltetői – mint a Viber vagy a Facebook (Messenger) – a közelmúltban tették lehetővé, hogy rajtuk keresztül cégek/szervezetek is kaput nyissanak az ügyfelek felé, mesterséges intelligenciával rendelkező vagy automata válaszadásra képes csevegőrobotok segítségével. Azaz a hétköznapi felhasználó az adott cég/szervezet chatbotját megszólítva személyre szabott, előre beállított válaszüzeneteket kap. Erre a megoldásra, azaz automata válaszadásra, ám a válaszokból izgalmasan felépülő történetre épít a Telenor ChatStory – a te sztorid alkalmazása is.
A Telenor célja a ChatStory Messenger-bottal, hogy a fiataloknak egy számukra jól ismert környezetben (Messengeren), játékos körülmények között adjon képet arról, hogy egy hétköznapi életszituációban – ami jelen esetben két fiatal online megismerkedése – is mennyire fontos a körültekintő és tudatos viselkedés, egymás tisztelete.
A ChatStory történetét Prievara Tibor, a 21. Századi Oktatásért Alapítvány alapítója dolgozta ki, míg a munkában a Yelon.hu megalkotója, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány nyújtott további szakmai segítséget. A ChatStory-t a Telenor 13 év feletti Hipersuli osztályokban is tesztelte, így a végeredmény az ő visszajelzéseikkel együtt alakult ki.
Irány a Messenger, keress rá a ChatStory – a te sztorid-ra még ma!
Rocks!