Bár nem annyira ismert, mint mondjuk Super Mario, az Animal Crossing is egy kultikus videojáték, hiszen első része még 17 éve jelent meg, és hat folytatása világszerte milliós rajongótáborral bír.
Reggel a játékban is reggel van, éjjel pedig alszanak a karakterek
Egy olyan játékot kell elképzelni, amely a valós világgal teljesen azonos idősíkban játszódik, tehát éjszaka a játékbeli karakterek is alszanak, amikor pedig nálunk lemegy a nap, a játék világában is sötét lesz. Az androidos és iOS-es eszközökre kiadott legújabb, Animal Crossing: Pocket Camp részben egy tábor lakójaként szocializálódhatunk a közelben letáborozó antropomorf állatokkal, akik hozzánk hasonlóan egy-egy lakóautóban élnek.
A környéket járva gyümölcsöket gyűjthetünk be, horgászhatunk vagy épp lepkéket foghatunk, a begyűjtött tárgyakat pedig később odaajándékozhatjuk az állatoknak. Persze mindegyik karakter teljesen eltérő habitusú: van köztük például motoros vagány ragadozómadár, de cuki tárgyakért lelkesedő macska, sportos nyúl, vagy hipszter mackó is van, ráadásul egyes állatok időről időre (néhány óránként) kirándulni mennek, táborhelyükre másik állat érkezik, teljesen eltérő érdeklődéssel.
Mi is meglepünk másokat, ők is meglepnek minket
Miért fontos ez? Mert a játék lényege, hogy a táborhelyeken begyűjtött virtuális javakat – például kihalászott halakat, elfogott lepkéket és bogarakat, begyűjtött virágokat és gyümölcsöket – barátkozásból folyamatosan osztogatni kell a többieknek, akik cserébe például tárgyak megalkotására szolgáló nyersanyagokat adnak nekünk. Így lehetséges, hogy az induláskor kapott, mindössze egyetlen sátorból álló táborhelyünket később akár koncertszínpaddal, körhintával vagy gördeszkarámpával bővítsük ki. E menő látványosságok ráadásul a saját megítélésünket is javítják a társaságban.
Az Animal Crossingban azonban semmi sem azonnal történik, ez nem egy olyan játék, amivel egyhuzamban fogunk órákig játszani, hanem olyan, amit minden nap előveszünk egy-egy húsz percre. Ahogy fejlesztjük a táborunkat és vágódunk be a többieknél, úgy lehet egyre nagyobb kunsztokat unlockolni: például úszómedencét vagy nagyobb lakóautót, amelyet kedvünkre színezhetünk, és még a belsejét is teljesen átalakíthatjuk. Időről időre új kihívások is megjelennek a játékban, most például kristályból készült tárgyakat lehet nyolc napon át építeni, előtte pedig jégtárgyak voltak a bónuszok.
Haver, nincs véletlenül egy kis lepkéd?
Ebben a játékban nem csak a program algoritmusai által irányított állatokkal, hanem valódi emberek által irányított karakterekkel is találkozhatunk, ők a játékban is emberfiguraként jelennek meg. Az Animal Crossing időnként véletlenszerű módon látogatókat küld a környékünkre, akikkel nem lehet közvetlenül üzeneteket váltani, viszont segíteni egymást (például tárgyakat venni egymástól, vagy meglocsolni a másik kiszáradni készülő virágját) igen.
The request cannot be completed because you have exceeded your quota.Gyerekvédelmi okokból nincs egyéb mód a kommunikációra a többi emberi játékossal, de ha tudjuk, hogy egy ismerősünk ezzel a játékkal játszik, elég megkérdeznünk a Nintendo ID-ját, hogy felvehessük az ismerősök közé – ilyen esetben persze a szokásos módon tarthatjuk vele a kapcsolatot.
Az Animal Crossing Pocket Camp ideális játék, amellyel elüthetjük az időt munkába vagy iskolába menet, és hazafelé a buszon ülve, mivel a játékmenet álló képernyőn zajlik, az irányítás pedig rém egyszerű. A játék Androidra, és iOS-re jelent meg, freemium modellt használ, tehát ingyenesen letölthető, de pénzért virtuális javakat lehet vásárolni benne, de ezek nélkül is játszható.