Az IDC piacelemző cég statisztikái szerint tavaly októbertől decemberig világszerte mintegy 32 millió viselhető kütyüt, tehát például okosórát, fitneszpántot adtak el a gyártók. Ez 21,7 százalékkal magasabb darabszám, mint 2017 azonos időszakában.
Mit gondolsz, melyik a legnépszerűbb gyártó?
Nos, ha az Apple-re tippeltél, tévedsz! Az Apple Watch amerikai gyártója a második helyre szorult, a legtöbb (6,9 millió darab) viselhető kütyüt ugyanis a kínai Xiaomi értékesítette, amely 2017 azonos időszakához képest több mint 90 százalékkal tudta növelni az eladásait. Ez a cég a kínai mellett az európai, közel-keleti és indiai piacon is jól teljesít, globális piaci részesedése pedig így 21,5 százalékos.
Az Apple 54 százalékkal bővítette eladásait, ami esetében 4,2 millió darab Apple Watchot jelent, amellyel a piaci részesedése 13,1 százalék.
A bronzérmes helyre a Magyarországon is ismert Fitbit futott be, amelynek 3,1 százalékkal 3,5 millió darabra csökkentek az eladásai az előző év azonos időszakához képest. Az IDC szerint azonban a csökkenés mértéke az új modellek, így a Fitbit Versa és a Charge 3 bejelentése óta legalább csökkent.
A negyedik legnépszerűbb gyártó a Huawei volt 1,9 millió darabbal: a kínai gyártó nem csak fitneszpántot, hanem Bluetooth-fülhallgatóval kombinált fitneszszenzort is gyárt, amely pulzusmérésre is alkalmas.
A Samsung az ötödik helyre futott be 1,8 milliós darabszámmal, az IDC szakértői ettől a cégtől a Galaxy Watch bejelentését emelték ki, bár a legtöbb eladást még a korábbi Gear S3 és Gear Fit pántok generálták számára.
Egyébként a Telenor kínálatában is elérhetsz okosórákat és fitneszpántokat is, itt tudod megnézni a kínálatot!