Vajon mivel lehet a legjobban szemléltetni a közeljövőben érkező 5G-s mobiltechnológia előnyeit? A Mobile World Congress egyik standjánál egy Indycar versenyautót használtak erre – mondván, a versenyek során rengeteg szenzor adatait kell továbbítani a háttércsapat munkatársainak –, de az idén kétségkívül a Huawei Wireless X Lab standja vitte el a pálmát, ahol egy valódi dróntaxit állítottak ki.
A képeinken látható jármű a kínai eHang 184-es típusjelzésű autonóm légijárműve, amely egy személy szállítására alkalmas, hatótávolsága pedig 41 kilométer, vagyis Budapest belvárosából nagyjából Esztergomig lehetne repülni vele. A teljes egészében elektromos meghajtású drón fedélzetén négy darab LIDAR (lézeres távérzékelő), illetve négy darab 4K felbontású kamera gyűjt információkat a környezetről, így repülése közben saját magától el tudja kerülni az akadályokat.
Ahhoz, hogy az eHang 184-es valóban autonóm módon tudjon repülni (legfeljebb 120 kilós) utasával, le- és feltöltési irányban is legalább 100 Mbps-os mobil adatkapcsolatra, és 20 milliszekundomos, vagy ennél is alacsonyabb hálózati késleltetésre van szükség.
További érdekesség, hogy az eHang 184-es dupla, redundáns hajtásrendszerrel rendelkezik, és akkor is képes biztonságosan célhoz érni, ha ezek egyike valamilyen okból működésképtelenné válna. Egyébként ha a drón bármilyen üzemzavart érzékel, azonnal automatikusan leszáll a legközelebbi erre alkalmas helyen, illetve szükség esetén külső, titkosított távvezérléssel is irányítható. Vezérlése egy táblagépre hajazó, érintőképernyős vezérlőn keresztül történik, amelyen belül egy Google Térképhez hasonló felületen lehet magadni a célpontot, de az appon látható az akkumulátor töltöttségi állapota és az azzal elérhető hatótáv, valamint az aktuális sebesség is. A dróntaxi tavaly novemberben hajtotta végre első nyilvános tesztrepülését, bár utast ennek során még nem szállított.