Szeretnél valós sportközvetítéseket nézni úgy, mintha csak az új FIFA-játékot nyomnád konzolon? Az Intel True VR technológiája épp ezt teszi lehetővé: egy sportesemény történéseit bármilyen irányból vissza lehet nézni, mintha csak egy videojáték visszajátszását látnánk.
Az amerikai chipgyártó olyan speciális kamerát fejlesztett ki, amely tizenkét darab, 13 megapixeles felbontásban, 60 fps-sel videót rögzítő lencsével van felszerelve. Ezeket a kamerákat a pálya körül körben helyezik el a stadionban, a minden irányból lefedett játéktér egyes pontjait így háromdimenzióban meg lehet határozni.
Mindegyik kamera percenként terabájtos nagyságrendben rögzít adatokat. Mivel a sportközvetítések élőben mennek, ezért ezt helyben, egy hatalmas számítási kapacitású szerverpark csaknem valós időben feldolgozza. Ennek eredményeként a közvetítés során a látványos eseményeket ki lehet merevíteni, és háromdimenzióban körbeforduló virtuális kamerával körbe is lehet látni. Az egész nagyjából úgy néz ki, mint a Mátrix-filmekben debütált bullet time effektus.
Emellett a technológia arra is alkalmas, hogy az Intel True VR alkalmazásán keresztül a VR-sisakot (a Samsung Gear VR és a Google Daydream sisakok kompatibilisek) viselő nézők úgy tekintsenek meg egy mérkőzést, mintha maguk a pálya szélén állnának. Ráadásul az (itthon egyelőre sajnos még nem elérhető) Intel True VR alkalmazásból bármikor kamerát, vagyis látószöget válthatnak. Az app működését a lenti videón lehet megnézni. Az Intel a True VR-s a pjongcsangi téli olimpiai játékok alatt, az MLB baseball-mérkőzésein, az NBA All-Star kosárlabdameccsein, az NFL amerikaifoci-mérkőzésein, a PGA TOUR golfon is alkalmazta már.
The request cannot be completed because you have exceeded your quota.