Érdekes megállapításokat derülnek ki a mobiljátékok használatáról és a velük kapcsolatos vásárlási szokásokról a Liftoff cég friss tanulmányából. Az egyik legfontosabb tényező, hogy a videojátékokra (beleértve a számítógépes és konzolos programokat is), ma már világszerte többet költünk, mint a szórakozás bármely más formájára, beleértve például a zenét vagy a filmeket. A filmiparnál csaknem háromszor nagyobbra nőtt a videojátékok piaca, amelynek növekedésének egyik legfontosabb motorját a mobiljátékok jelentik.
Nem véletlenül van ez így, ma már 3,4 milliárd ember használ globálisan mobiltelefont, az App Annie statisztikái szerint a Google és az Apple alkalmazásboltjaban összesen nem kevesebb, mint 900 ezer féle játék érhető el. Ezek egy része ingyenes, egy másik része fizetés ellenében tölthető le, de egyre nagyobb hányaduk készül free-to-play üzleti modellben: ezek esetében az alapjáték ingyenes, az extra tartalmakat (például felszerelés, virtuális pontok, új pályák, karakterek, tárgyak) viszont pénzért lehet megvenni.
A Liftoff kutatása szerint egy női mobilhasználók közül 79%-kal magasabb azoknak az aránya, akik fizetnek valamilyen játékbeli tartalomért vagy extráért, mint hímnemű társaik. Összességében egyébként a mobiljátékosok 13,4%-a szokott valamilyen játékbeli tartalomért fizetni. Egyes mobiljátéktípusok is népszerűbbek egyik nem képviselőinek körében, mint a másikban: a hölgyek például imádják a kirakós (puzzle) játékokat, míg a férfiak a stratégiai és akciójátékokat nyomkodják szívesebben az okostelefonjukon. Ezzel szemben például a kaszinójátékok mindkét nem tagjai körében egyformán népszerűek. Eltérő módon szereznek tudomást az új mobiljátékokról a férfi és női felhasználók: míg a hölgyeknek az esetek legnagyobb részében (39%) a barátok vagy a családtagok mutatják meg az új játékokat, a férfiaknak csak 27%-a ismer meg így új játékokat, ők inkább játékmagazinokból (26%) és YouTube-csatornákból (24%) ismerik meg ezeket.
Manapság a gamerek 46%-a a hölgyek közül kerül ki – derül ki a tanulmányból, amely arra is rámutat, hogy a mobiljátékok használói körében a leginkább kiegyensúlyozott a nemek aránya (mindössze négy százalékos fölényben vannak a férfiak), míg a PC-n és a konzolokon sokkal jelentősebb a hímneműek túlsúlya. A kutatás készítői még azt is kiderítették, hogy a mobiljátékokra a legtöbb pénzt október és február között szánják az emberek, tavasszal és nyáron sokkal kisebb bevételeket generálnak ezek a programok.