A Facebookon 383 millió, az Instagramon 272 millió ember drukkolt a július közepén véget ért, egy hónapon át tartó futball-világbajnokság valamelyik résztvevőjének – derül ki a közösségi oldal által publikált hivatalos adatokból. A Facebookon világszerte mintegy 400 millió olyan felhasználó van, akik a rendszer algoritmusai alapján futballszurkolónak számítanak, mint az Instagramra mintegy 140 millió drukker regisztrált eddig. A statisztikákból az is kiderül, hogy a futball háromszor annyi követőt vonz, mint bármely más sport a világon. A facebookozók közül a legnagyobb aktivitást a vébé kapcsán a brazil, amerikai, mexikói, indiai és vietnami felhasználók tanúsították.
A közösségi oldal statisztikái szerint tízből kilenc focirajongó mobil eszközön folyamatosan informálódott meccsnézés közben: a felhasználói aktivitás érezhetően megemelkedett az oldalon a közvetítések szünetében, a reklámok alatt. Természetesen a felhasználók a játékosokról is folyamatosan eszmét cseréltek a Facebookon: a legtöbbet emlegetett játékos Lionel Messi, a legtöbbet emlegetett csapatok pedig a brazilok, argentinok és franciák voltak. Az Instagram top 3 sztárja Lionel Messi, Neymar Jr. és Philippe Coutinho voltak a világbajnokság alatt, amely során a felhasználók mintegy 11 millió Instagram Story-t publikáltak.
A legtöbb lájkot kapó, focival kapcsolatos posztot a mexikói Raúl Jiménez publikálta: ez egy fotó a csapatról a németek elleni győzelmet követően. A legtöbb alkalommal megtekintett posztok között pedig Lionel Messi profilkép-frissítése, Christiano Ronaldo fotója, valamint a kolumbiai James Rodriguez keserédes fotója volt az angolok elleni vereséget követően. Természetesen mi a Telenornál is megtapasztaltuk a fociőrületet, a vébé alatt a MyTV szolgáltatás forgalmi rekordokat döntött.