A PwC Magyarország nemrég publikált, Az e-sport nem játék (megnyitás .pdf-ben) című tanulmányából érdekes adatokat tudhatunk meg a magyar videojátékosokról, közülük is azokról, akik kompetitív videojátékokkal versenyszerűen játszanak más emberi (tehát nem számítógép által irányított) játékosok ellen.
Az eNet piackutató cég felmérése szerint a magyar e-sportolók körében a Counter Strike: Global Offensive című lövöldözős játék, a League of Legends című valós idejű, többjátékos csatamező játék, illetve a Hearthstone nevű online kártyajáték a három legnépszerűbb. Ezeken kívül itthon még rendkívül népszerű a két battle royale-játék (ezekben sok játékos egymással harcol, a végén pedig egy győztes játékos/csapat maradhat), az Overwatch és a PUBG bír még kiemelkedő népszerűséggel.
A PwC Magyarország social listening módszertannal végzett elemzést a V4 országok (Magyarország, cseh, szlovák és lengyel) videojátékok iránt érdeklődő felhasználóiról. Ennek az eredményei alapján egy tipikus gamer 28 éves (a videojátékok iránt érdeklődők 69 százaléka 18-34 év közötti), általában több okoseszközzel (például telefon, tablet) rendelkezik, és többnyire magas vásárlóerővel bír.
Te min szoktál játszani? Ha a mobilodon, akkor érdemes megnézned a kínálatunkban a legújabb típusokat!